Warning: A non-numeric value encountered in /home/trajan21/domains/jivacoaching.nl/public_html/dutch/wp-content/themes/yogastudio/fw/core/core.reviews.php on line 214

Warning: A non-numeric value encountered in /home/trajan21/domains/jivacoaching.nl/public_html/dutch/wp-content/themes/yogastudio/fw/core/core.reviews.php on line 214

Meditatie

In meditatie breng je de focus naar binnen om rust, concentratie en emotionele balans te vinden. Zittende meditatie begint meestal met zitten in een comfortabele positie, waarbij je al je aandacht naar je ademhaling brengt, en de geest leiden naar een anker, of een enkel punt van focus. Meditatie is geïntegreerd in elke yogales. Aan het begin van de les doen we ademhaling meditatie en nemen we een moment om te aarden. “Door te mediteren wordt je steeds meer jezelf.”

Mindfulness

Mindfulness is aandacht geven. Je geeft aandacht zonder analyse, zonder de realiteit te kleuren door emotionele reacties en zonder te reageren op automatische gedragspatronen. Je kunt altijd en overal mindfulness oefenen door volledig betrokken te zijn bij het hier en nu. Wanneer je bewust bent, ben je actief betrokken bij de activiteit. Mindfulness is geintegreerd in de yogalessen. Aan het einde van elke yogaless doen we een korte mindfulness oefening. “Mindfulness is meer dan een traditie of geloof, het is een vaardigheid om te integreren met uw leven zoals het is.”

Zelf-compassie

Meditatie gaat over jezelf toestaan om precies te zijn waar je bent en zoals je bent en voor de wereld om precies te zijn zoals het is in dit moment, ook. Dit is hard werken, heel hard werken, vooral als wat er gebeurt niet overeenkomt met onze verwachtingen, verlangens en fantasieën. Daarom is leren cultiveren van zelfcompassie onderdeel van ons programma.
“De meest krachtige relatie die je ooit zult hebben, is de relatie met jezelf.”

Een overzicht van het effect van Mindfulness

 

MINDFUL NIET MINDFUL
Bewust leven: bewust gedrag gericht op waarden Onbewust leven, onwetend
Open aandacht zonder oordeel Hokjes denken, oordelen, stigmatiseren
Shift mogelijk van doe-modus naar zijn-modus, door opmerken van signalen van doe-modus. Doe-modus kunnen inzetten wanneer zinvol en vervolgens handelen met andacht Geen shift kunnen maken naar zijn-modus doordat de signalen van gedrevenheid (cognitief, fyziek en in gedrag) niet worden opgemerkt
Mededogen en medevreugde Vergelijken met anderen, devalueren, jaloezie, opzien tegen anderen
Cognitieve balans In gedachten verzonken, verkeerde interpretaties of geestelijk afwezig zijn
Psychologische flexibiliteit Ingesleten patronen, starre, rigide denk, gevoelens en gedrag patronen. Een (volledig) gecondicioneerd leven